martedì 20 novembre 2012

THE TRUNKS WAR: GOYARD vs MOYNAT

The oldest and most exclusive "trunk-makers"of Paris, have just opened their flagships in the same Parisienne Street.
Everything happened in rue Saint-Honoré, where a few months ago, the new Moynat boutique - historical producer of trunks and high-end traveling bags, which was acquired in 2010 by Bernard Arnault - has opened very very close to the other legendary fashion house, Goyard. The largest 200 sqm Moynat flagship, is located just a few meters from the brand founded by Francois Goyard in 1853 and since then "rooted" at 233 rue Saint-Honoré.

The two competitors have a rich history of similarities. Goyard, which belongs from three generations to Signol family, has kept the historical identity of the company and the craftmenship, it's also famous for some luxury innovations, such as Malle Bureau, a trunk that becomes a mobile desk, patented in 1931, and of course its iconic symbol, the Goyard Chevron monogram.
Moynat Malletier was founded by Pauline Moynat few years before his rival, in 1849, and in the '30s it had its period of greatest glory thanks to its special trunks lightweight and waterproof, with its characteristic curved shape that made them easily transportable in the first cars of the time. The price positioning of the 2 French Maisons is quite the same, with prices starting from 3,000 to 15,000 euro.
Different is the fact that Moynat, after closing in 1976, has been acquired by LVMH group where Monsieur Arnault has supplied it with the former Hermès and Christian Lacroix Creative Director, the Indian Ramesh Nair, who has trawled the archives, updating a collection of trunks and bags in which the DNA Moynat is more evident than ever. Finally, he opened the flagship Paris next to Goyard and Hermès. 
And now the trunk war has began!!!

I “valigiai” più antichi ed esclusivi di Parigi, a due passi l’uno dall’altro. Tutto accade in rue Saint-Honorè, dove da qualche mese ha aperto i battenti la nuova boutique Moynat, storico produttore di bauli e valigie di altissima gamma, acquisito da Bernard Arnault nel 2010 (forse proprio per spodestare l’altra leggendaria maison, Goyard9. Il grande flagship Moynat, di oltre 200 metri quadrati, sorge infatti a pochi metri da quello del marchio fondato da Francois Goyard nel 1853 e da allora radicato al 233 di rue Saint-Honorè. I due marchi rivali hanno una storia ricca di similitudini. Goyard da tre generazioni è di proprietà della famiglia Signol, che ne ha mantenuto l’identità di azienda-atelier artigianale e vanta la paternità di diverse innovazioni, come il Malle Bureau, un baule che diventa una scrivania mobile brevettato nel 1931; la Maison francese è anche famosa per il suo iconico simbolo, il monogramma Goyard Chevron. 
Moynat Malletier è stata fondata da Pauline Moynat pochi anni prima della rivale, nel 1849, e negli anni ’30 ha vissuto il suo periodo di maggior gloria grazie ai suoi speciali bauli leggeri e impermeabili, dalla caratteristica forma curvilinea che li rendeva facilmente trasportabili nelle prime automobili dell’epoca. Come Goyard, è posizionato nell’altissima gamma, con prezzi dai 3,000 a 15,000 euro. Di diverso però c’è il fatto che Moynat, dopo aver chiuso nel 1976, è stata acquistata da monsieur Arnault - LVMH- e "dotata" di un direttore creativo proveniente da Hermès e Christian Lacroix, l’indiano Ramesh Nair, che ne ha spulciato gli archivi, attualizzandoli in una collezione di bauli e borse in cui il Dna Moynat è più che mai evidente. Infine, ha aperto il flagship parigino accanto a Goyard e Hermès. 
Cosa posso dire se non: che la guerra dei "bauli" abbia inizio!










b&h


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